Jäsenpalvelut

Neuvontapalvelut

- lakineuvonta
- talous- ja veroneuvonta
- korjaus- ja tekninen neuvonta
- energianeuvonta (energiankäyttö ja -säästö sekä energiatehokkuutta parantavat korjaukset)

Neuvontapalvelujen yhteystiedot.

Koulutus

Kiinteistöyhdistyksen jäsenilleen järjestämissä koulutustilaisuuksissa käytetään luennoitsijoina valtakunnallisesti ja paikallisesti tunnettuja kiinteistöalan asiantuntijoita, jotka antavat tietoa ja vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin. Taloyhtiöiden hallitusten koulutustilaisuudet antavat hyvät eväät hallituksessa toimimiseen.

Kiinteistöliitto Kaakkois-Suomi järjestää jäsenilleen yhteiskuljetuksia kiinteistöalan messutapahtumiin mm. Taloyhtiö -tapahtuma ja Kiinteistömessut.

Jäsentiedote

Ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita 5-6 kertaa vuodessa ajankohtaisista asoista, lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista, tilinpäätöksistä jne.

Suomen Kiinteistölehti

Valtakunnallinen kiinteistöalan ammattilehti, josta ilmestyy 10 numeroa vuosittain. Jäsenlehti.

Jäsensivut

Sivuilta löydät mm. tietoa, jäsentiedotteita, oppaita, lomakkeita ja koulutusten aineistoja. Myös omien jäsentietojen päivittäminne onnistuu jäsensivuilla.

Taloyhtiön omat nettisivut

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsentalolle yhtiökohtaiset nettisivut. Taloyhtiösivut tehostavat asukasviestintää ja parantavat asukkaiden tiedonsaantia. www.taloyhtiosivut.fi

Mobiilijäsenkortti

Mobiilijäsenkortti-sovelluksella voit soittaa sekä Kiinteistöliiton että alueesi jäsenyhdistyksen neuvontapalveluihin, ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin, päivittää omia tietojasi jäsenrekisteriin ja hyödyntää jäsenetuja, lue lisää.

Edunvalvonta ja vaikuttaminen

Kiinteistöyhdistys seuraa yhteiskunnallista päätöksentekoa kiinteistöjen näkökulmasta osallistuen kiinteistönomistajia koskevaan keskusteluun. Voimakkailla kannanotoilla on pystytty vaikuttamaan mm. kiinteistöveron suuruuteen ja kunnallisiin tariffeihin.

Työnantajapalvelut

Työsuhdeneuvontaan liittyen taloyhtiöiden palkkaamien talonmiesten ja siivoojien työsuhdeasioissa neuvontaa antaa yhdistyksen toimisto tai tarvittaessa taloyhtiön edustajalla on mahdollisuus kysyä apua myös kiinteistöalan työnantajajärjestöstä Kiinteistöpalvelut ry puh. 020 7959480. Työsuhdeneuvontapalvelun käyttäminen edellyttää, että jäsen on ilmoittanut yhdistyksen jäsentietoihin toimivansa työnantajana.