Edunvalvonta

Palvelemme jäseniämme vaikuttamalla yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja valvomalla koko kiinteistöalan etuja. Liitto seuraa kiinteistöihin ja asumiseen kohdistuvien verojen ja maksujen kehitystä sekä lainsäädännön toimivuutta valtakunnallisella ja paikallisella tasolla. Esimerkiksi kunnallisilla tariffeilla ja päätöksillä on huomattava vaikutus asumisen ja kiinteistönpidon kustannuksiin.

LAUSUNNOT
Muistutus koskien Kouvolan TELA jalkakäytävien talvikunnossapidon siirto tontin omistajille 3.12.2019 (Pohjois-Kymen Kiinteistöyhdistys)

Lausunto koskien Kymen Jätelautakunnan jätehuoltomääräyksiä 16.8.2019 (Kiinteistöliitto Kaakkois-Suomi).

Kiinteistöliiton lausunnot viranomaisille.

EDUSKUNTAVAALIT 2019
Kysyimme Kaakkois-Suomen alueen kansanedustajaehdokkailta mielipiteitä asumisen kysymyksiin eduskuntavaalien alla.

Vaaligallupin kysymykset ja vastaukset julkaistiin jäsentiedotteessamme 2/2019.

KIINTEISTÖLIITON HALLITUSOHJELMATAVOITTEET
Kiinteistöliitto julkaisee eduskuntavaalien alla omat tavoitteensa tulevaan hallitusohjelmaan.

Hallitusohjelmatavoitteet vaalikaudelle 2019-2023 on hyväksytty Kiinteistöliiton hallituksessa 20.9.2018.