Maa- ja metsätalousministeriö kerää näkemyksiä osakehuoneistorekisteristä

Julkaistu: 08.02.2018

Maa- ja metsätalousministeriö pyytää taloyhtiöiden hallituksen jäseniä ja osakkeenomistajia vastaamaan tulevaa sähköistä osakehuoneistorekisteriä koskevaan kyselyyn.

ASREK-hankkeessa valmistellaan asunto-osakeyhtiöiden ja keskinäisten kiinteistöosakeyhtiöiden paperisista osakekirjoista luopumista. Tarkoituksena on vuodesta 2019 alkaen siirtyä vaiheittain osakkeiden sähköisiin omistajamerkintöihin.

Tulevaan osakehuoneistorekisteriin liittyvää lainsäädäntöä valmistellaan ASREK-hankkeen lainsäädäntötyöryhmässä, jossa on mukana maa- ja metsätalousministeriön, oikeusministeriön, valtiovarainministeriön, ympäristöministeriön ja työ- ja elinkeinoministeriön ohella taloyhtiöiden, erityisesti isännöitsijöiden, kiinteistönvälittäjien ja Finanssialan keskusliiton edustajat.

Maa- ja metsätalousministeriö pyytää taloyhtiöiden hallituksen jäseniä ja osakkeenomistajia vastaamaan kyselyyn, jonka tarkoituksena on kerätä näkemyksiä hankkeen vaikutuksista sekä odotuksia asioinnin järjestämisestä. Kysely on laadittu yhteistyössä erityisesti lainsäädäntötyöhän osallistuvien sidosryhmien, kuten oikeusministeriön ja Suomen Kiinteistöliitto ry:n kanssa. Se on avoinna otakantaa.fi -palvelussa 20.2.2018 saakka.

Kyselyyn pääset tästä